Beszámoló - 2009.03.28. - Első nap - Repülés, New York

Minden egyes  bejegyzés egy napi történésünket  tartalmazza, amit egy nap többször is frissítünk (attól függ mikor, hol férünk nethez). A könnyebb eligazodás érdekében  magyar idő szerint (GMT+1) rendezzük a frissítéseket  a bejegyzésen belül.

06:00 (GMT+1)
BRaMo: Elérkezett a nagy nap és mostantól Live! módba kapcsolt blogunk. Kómásan kikelve az ágyból, készülődök (készülődünk) az indulásra. 09:30ra ki kéne érni Ferihegy 2-re. Már vagy ezerszer átpörgettem, hogy mi hiányzik a bőröndből, illetve mire lehet még szükségem, de úgy érzem, hogy minden meg van. Na majd este a szálláson szívom a fogam. Még le kell parkoltatnom a kocsit egy biztonságos helyre, aztán slates bátyja kivisz minket a reptérre.

(2009.03.29.) 03:52 (GMT+1) (New York: 21:45)

Kisebb technikai gondunk akadt (sima átalakító nem vált be és vadásznunk kellett újra), de minden egyes bejegyzést, egy napunkat meséli el továbbra is.

Megérkeztünk az USA-ba, eddig minden klappol, viszont a szállásnál adódtak problémák. Röviden ennyi és most bővebben:

Ferihegyen a szokásos szigorral ment az ellenőrzés, egyszer csak leellenőrizték, hogy benne vagyunk-e a rendszerben van-e vízumunk (ESTA-nk, ugyebár vízum nem kell), majd később a sorban biztonságiak kérdezgették az embereket, hogy mi célból utaznak az USA-ba, majd elértünk a check-in deskhez.
A repülőút nagyon fárasztó, de csak 9 óra 15 perces volt az út, viszont JFK-n akkora forgalom volt, hogy a repülőben töltöttünk kb. fél órát. Az út alatt 3 filmet vetítettek (Amikor megállt a föld, James Bond - Quantum csendje és egy harmadikat, de mi addigra laptopon néztünk filmet). A légi utaskísérők nagyon kedvesek voltak, mindegyik tudott magyarul, de állításuk szerint NY-ban élnek.
JFK-re - mint már említettem - hamarabb érkeztünk 45 perccel, de ezt a várakozás miatt be is hoztuk ezt az "előnyt". Busz jött ki a repülőhöz ami elég fura volt mivel képes volt emelkedni. Vámon és az ellenőrzésen hamar átmentünk, ujjlenyomat vétel volt majd fénykép. Az egész folyamat - repülőtől a taxiig - lement 20 perc alatt és senkit sem érdekelt mi van nálunk, régebben szúróbb szemmel néztek. Lehet a vízummentesség egyik tovább előnye.
A JFK reptéren taxit fogni egyszerű volt. Azt hiszem egy hibrid taxit fogtunk ki és egy folyamatosan böffentő arab volt a sofőrünk aki folyamatosan mobilozott. A kocsi kívül belül korrekt volt és volt hátul egy érintőképernyős info display. A taxi $50 volt ($45+$5 alagút) a reptértől a Waldorf=Astoriáig.
A Waldorf belül gyönyörű, viszont csak egy pótágyazott szobát kaptunk, de a kellemetlenségért cserébe kaptunk ingyen reggelit a szállodában ami nem kis szó (és spóroltunk fejenként $30-t). A szoba amúgy régies luxus, de nem dobtuk el a minőségtől magunkat. Szép, de többet várunk.

Voltunk kint a Time Square-en ahol 08:30PM-tl lekapcsoltak pár reklámot az energiatakarékosság világnapja alkalmából. Sokan voltak, de mindenki többre számított, az arcokon látni lehetett: nagyon világos maradt a tér :)

Képek amint helyrerázódtunk mind technikailag mind fizikailag azonnal felkerülnek.

Címkék: beszámoló waldorf astoria nyl

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miss Sophie 2009.03.28. 11:49:46

Cicc, vettél nadrágot? (nagyon fontos kérdés :D)
Vigyázzatok magatokra és fotózzatok sokat sokat!
Érezzétek jól magatokat :**

ac3^BB 2009.03.28. 13:13:46

aaaa de jo Nektek!@!

Cook kapitány 2009.03.28. 17:40:33

Pár jótanács, tapasztalatból (ha még nem késő):

- NE vasárnap menjetek fel az Empire State Buildingre! Q sokan lesznek, 1-2 órás sorbanállás garantált. Hétköznap jóval kevesebben vannak.

- Erősen ajánlott a MoMA, vagyis a Museum of Modern Arts. Egyértelműen a világ legjobb ilyen témájú múzeuma, az állandó kiállítása viszonylag kicsi, kiválogatták a legjobbakat, ezért egész gyorsan bejárható. Elég borsos a belépő, de megéri minden centje.

- Menjetek át a Brooklyn-hídon. Maga a híd is nagy élmény és a túloldaról nagyon klassz látvány a pénzügyi negyed épületei.

A magyar cukrászda nekem bejött, már-már megható is. Tényleg ilyen: nycity.blog.hu/2007/02/23/magyar_cuki

Jó szórakozást!

margi 2009.03.28. 19:20:33

Na re... Figyelemmel követem a gépetek mozgását, úgyhogy nem tudtok meglógni :):)...

a bátyus

Kutyaidomár 2009.03.29. 16:26:14

Sziasztok srácok!

Látom szerencsésen megérkeztetek. Bramo, remélem az első éjszakát mindenfajta sokk nélkül átvészelted. ;)
Legyetek jók! Várom a képeket. :)
pusz

Shokatear 2009.03.31. 15:04:44

@Kutyaidomár: Na hali. Minden rendben történt az első éjszaka, igaz kiszorultam önvédelemből a pótágyra :)