Beszámoló - 2009.03.31. - Negyedik nap - New York - Szabadság-szobor, Central Park

Most se feledjétek, hogy visszamenőleg is frissül a bejegyzés. Egy bejegyzés egy napunkat meséli el. A könnyebb eligazodás érdekében kiemeltük az időt mikor lett hozzáadva.

Köszünjük a sok-sok kommentet, csak most vettük észre őket, mostantól lehet előzetes moderáció nélkül is kommentelni!

Írva: 2009.03.31, ~13:00 (NY idő: 03.31 ~ 07:00)
- feltöltve a blogra: NY idő: 2009.03.31., 08:00

Ma bekapcsolt klímával aludtunk, az legalább elnyomta a búgó hangot és legalább folyamatos, egyenletes zajt adott ki. Sikerült már emberi időt aludnunk, olyan este 10-től reggel fél 7-ig. Nagyon szép az idő, egy felhő nincs az égen. Mára nagyon jó időt ígérnek, még holnapra esőset, így ma Szabadság-szobor és Central Parkozunk és még ami belefér.

Tegnap este míg blogoltunk és neteztünk egy kicsit a Burger Kingben, eldöntöttük, hogy Bahamákat hagyjuk a fenébe és Miamiban a Doubletree Surfcumber és Doubletree Grand Hotelben fogunk lakni. Ezzel megspórolunk egy korai kelést és sok fejfájást, hogy mi legyen addig a csomagjainkkal. És különben is... :)

Még megisszuk a teát és a forró csokit és utunkra kelünk ebben a csodás időben. Este (otthon hajnalban) frissítjük ezt a bejegyzést.

MA IS TÖLTÖTTÜNK FEL PÁR KÉPET!
(új ablakban nyílik meg)

Írva: 2009.03.31, ~18:35 (NY idő: 03.31 ~ 12:35)
- feltöltve a blogra: NY idő: 2009.03.31., 20:15

Neki láttunk meglátogatni az Öreg Hölgyet, Szabadság-szobrot. Ha azt mondom, hogy nem egyszerű kijutni oda, akkor még finoman fogalmaztam. 9 órakor megy az első hajó a szigetre, utána fél óránként követi felváltva egymást a két hajó, Miss Freedom és Miss New York. Kétféle jegy létezik: az előreváltott illetve a helyszínen váltott jegy. A különbség a kettő között hogy az előreváltott jegyesek elsőbbséget élveznek és sokkal gyors abban átjutnak az ellenőrzési ponton. Nos igen, az ellenőrzési pont. Hatalmas plakátokon jelzik, hogy reptéri szigorúságú ellenőrzés folyik, és ez így is van. A sor alig halad és kőkemény ellenőrzés folyik. Ki is szúrták a laptopot a táskánkban és félrehívtak vele minket, majd valami matricát végig húztak rajta és azt beolvasták egy gépen, aztán tovább engedtek minket. Ilyen biztonsággal a reptéren sem találkoztunk. Érdekes megközelítés mindenesetre.

A hajóút a szigetre nem több negyedóránál. A Szabadság-szoborba nem lehet magunkkal vinni táskát, élelmiszert, üdítőt. Vannak zárható szekrények - amit térítés ellenében lehet igénybe venni ($1 / 2 óra) - ahol eltárolhatjuk azokat. A rendszer elég érdekes, ujjlenyomat érzékelős. A szobor belsejébe való menetel előtt még egy biztonsági ellenőrzésen át kell esni, ahol 3-fázisú kémiai anyagokat kereső gépbe kell bemenni. Mire a jegyvételtől eljutottunk a szobor (talpazat) belsejéig, megközelítőleg 1.5 óránkba telt. A történeti áttekintés után 130 lépcső vezet fel a kilátóig, ami a lába alatt található, tovább sajnos nem lehet menni, azonban innen is gyönyörű kilátás nyílik a városra.

Visszafelé szerencsénkre könnyen felkerültünk a hajóra, most Ellis Islanden tartózkodunk, itt nem szállunk ki, hatalmas a sor visszafelé. kb. 15 perc múlva kiköt a hajó újra Manhattanben és irány a Central Park Wildlife Center, az állatkert.

Írva: 2009.03.31 ~ 23:35 (NY idő: 03.31 ~ 17:35)
- feltöltve a blogra: NY idő: 2009.03.31., 20:15

A mai is hosszúra sikeredett, most értünk haza. Szép kis utat sétáltunk be. A Central Park tényleg egy külön város ebben a nagy városban. Gyakorlatilag távol minden zajtól, tele emberekkel, sétálnak, ülnek a padokon, piknikeznek, futnak, bicikliznek, felszabadultan. Átvágva a park déli oldalán jutottunk el az aprócska kis állatkertbe, a Central Park Wildlife Centerbe. A kert nem bővelkedik a legnagyobb állatállománnyal, ugyanakkor rendkívül ötletesen vannak megoldva a ketrecek, melyek nem is igazából ketrecek. A park közepén találhatóak a fókák, majd a Sarki Épület, ahol a pingvinek és a jegesmedvék kaptak helyet. Található még egy Trópusi Épület is, egy pálmaház, rengeteg madárral és hüllővel. A hóleopárdot sajnos nem tudtuk megnézni, éppen felújították az élőhelyét. Egy nagy átverésre azonban mindenkinek felhívnám a figyelmét, miszerint se oroszlán, se zebra, se zsiráf nem található itt, mint ahogyan azt a Madagaszkár című rajzfilmben láthattuk.

Az állatkert után benéztünk a legnagyobb Apple Storeba és a Plaza Hotelbe is, majd utunkat az Intrepid anyahajó felé vettük. Köszönhetően a remek metró közlekedésnek, több mint fél órát kellett gyalogolnunk a legközelebbi metrómegállótól a kikötőig, ez 4 utcát és 4 sugárutat jelent. Majd odaértünk 16.05-kor és 16:00-ig engednek be (17:00-ig van nyitva). Hát köszönjük szépen. Amúgy a hajón találhatóak eredeti, forgalomból kivont katonai repülőgépek, a múzeum terültén pedig még egy tengeralattjáró és egy Concorde repülő. Így utunkat hazafelé vettük, még betértünk enni a The Bread Factory New York falatozóba, majd hazajöttünk. Végre egy kis pihenés.

Aki eddig kereste a képeinket az mostantól keresse a frisseket, ugyanis reggel elfelejtettük feltölteni.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Füli24 2009.03.31. 15:42:21

hmmm. milyen szép a kilátás ott nálatok. :) bár az újabb képeket én nem látom sehol, de lehet, hogy csak én vagyok vaksi :P egyébként egyetértek Bécivel (már az ággyal kapcsolatban ;)

margiii 2009.04.01. 10:28:33

hát nem igazán látom a képeket :)... Jah és remélem lesz repcsim :):)...

Shokatear 2009.04.01. 14:22:03

@margiii: Deltás biztos nem lesz, de American Airlines vagy Air France még megoldható.